.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
متن نامه شکایت نمایندگان از رییس‌جمهور

جمعی از نمایندگان مجلس به دنبال حضور رییس‌جمهور در وزارت کشور هنگام ثبت یکی از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری نامه‌ای را تهیه‌ کرده‌اند که در آن از شورای نگهبان خواسته شده در بررسی صلاحیت این کاندیدا، موضوع حضور رییس‌جمهور را مد‌نظر قرار دهد.

به گزارش  شمال نیوز به نقل از ایسنا، متن بخش‌هایی از نامه نمایندگان که با خطاب به «ملت شریف ایران!» شروع شده، به شرح زیر است:

رییس‌جمهور محترم کشور یکی از داوطلبان ریاست جمهوری را در ثبت‌نام همراهی کرد و پس از آن با وی در یک نشست خبری مشترک حاضر شد، دست در دست وی در مقابل دوربین‌ها نشست و با صراحت تمام از وی تجلیل کرد و تمام جایگاه قوه مجریه را خرج یک داوطلب نمود.

در مردم‌سالاری دینی، افتخار جمهوری اسلامی ایران نحوه واگذاری و پایین آمدن از نردبان قدرت بود که متاسفانه این بدعت شگفت‌آور آن هم از ناحیه رییس جمهور موجب تعجب و حیرت است و این رفتار، ماجرای سفرهای استانی اخیر را به خوبی برملا کرد.

هم چنین در بخش‌های دیگری از این نامه با اشاره به سوگند رییس‌جمهور به موجب اصل 121 قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی و یادآوری بندهای 6 و 9 اصل سوم قانون اساسی ابراز عقیده شده است: اقدام رییس جمهوری در تبلیغ نامزد خاص و حمایت آشکار از ایشان، نقض آشکار بی‌طرفی رییس‌جمهور و قانون اساسی بوده و برخلاف ماده 73 قانون انتخابات ریاست جمهوری و خلاف سوگند ایشان در آغاز دوره می‌باشد.

ما نمایندگان ملت شریف و آزاد ایران، از شورای محترم نگهبان می‌خواهیم که در رسیدگی به امر صلاحیت داوطلبان، موضوع مورد بحث را در مورد کاندیدای مطرح در نظر داشته باشد و از همه داوطلبان می‌خواهیم با رعایت آرامش و تمکین و عمل به قانون در راستای منویات مقام معظم رهبری حرکت نمایند./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 24 ارديبهشت 1392
چرا شکایت؟ توجه شما نمایندگان محترم را به متن ذیل بر گرفته از سایت اقتصاد جلب میکنم: احمدی نژاد در 15 خرداد 88 با هواپیمای دولت به اصفهان رفت ، عصرگاه یک سخنرانی در جمع طرفدارانش در میدان امام اصفهان انجام داد و فوراً خود را با همان هواپیما به تهران رساند و با هلی کوپتر به صدا و سیما رفت تا همان شب به برنامه گفت و گوی ویژه خبری برسد. یا در 17 خرداد همان سال ، با هواپیمای دولت به تبریز رفت و سپس با همان هواپیما به ارومیه پرواز کرد و این در حالی است که فاصله زمینی این دو شهر ، حدود یک و نیم ساعت است و به همین دلیل بین شان ، خط پروازی وجود ندارد ولی کاندیدای دولتی با هواپیما و خط اختصاصی این فاصله را پیمود تا سخنرانی تبلیغاتی اش را در شهر ارومیه هم برگزار کند. تأکید می شود که در آن سفرها ، به هیچ وجه کار اجرایی و دولتی صورت نمی گرفت و احمدی نژاد ، صرفاً به عنوان یک کاندیدا ، برای سخنرانی های تبلیغاتی اش این شهر و آن شهر می رفت. اگر امروز احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور ، به خود حق می دهد که از یک کاندیدا حمایت کند، به این خاطر است که چهار سال قبل ، برخی اعضای شورای نگهبان علناً از یک کاندیدا به نام احمدی نژاد اعلام حمایت کردند و کسی هم متعرض آنها نشد. بنابراین چرا احمدی نژاد آن کار خلاف را این بار خودش انجام ندهد؟! اگر آن زمان ، با آن قانون شکنی ها برخورد می شد امروز شاهد چنین وضعیتی نبودیم. ....

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.275 seconds.